بهترین های دنیای اینترنت

اين انگل از خانواده «پروتوزوآ» است.

راه اصلی انتقال بیماری، نیش نوعي ساس است اما می‌تواند با تزریق خون آلوده، پیوند اعضا و يا از طريق مادر به جنین منتقل شود. به گفته پزشكان آمريكايي، علائم این بيماري انگلي ممكن است خفیف يا شدید باشند.

علائم اولیه اين بيماري شامل ايجاد تورم در ناحیه گزيدگي است اما در برخي موارد اين بیماری در وضعيت مزمن، باعث بروز نارسایی قلبی، اختلالات گوارشی و مغزی می‌شود و حتی می‌تواند کشنده باشد.

روزنامه نيويورك تايمز به نقل از نشريه «كتابخانه عمومي بيماري‌هاي فراموش‌شده استوايي» گزارش داد: بيش از هشت ميليون نفر در قاره امريكا به شاگاس مبتلا شده اند كه اكثر آنها از كشورهاي آمريكاي لاتين و آمريكاي مركزي هستند. اما بيش از 300 هزار نفر از قربانيان اين بيماري نيز در ايالات متحده زندگي مي كنند.

نويسندگان گزارش فوق در اين نشريه معتقد هستند كه الگوي شيوع بيماري شاگاس يادآور سال‌هاي نخست شيوع ايدز است. آنها مي‌گويند: بين افرادي كه به شاگاس مبتلا هستند با بيماران مبتلا به ايدز، شباهت‌هاي بسيار نزديكي وجود دارد. بويژه در مورد افرادي كه در دو دهه اول اپيدمي ايدز به ويروس اچ آي وي آلوده شدند.

هر دو بيماري در بين خانواده‌هاي فقير شيوع بيشتري دارند و جزو بيمار‌يهاي مزمني هستند كه به درمان طولاني مدت و پرهزينه نياز دارند و همچنين مبتلايان به شاگاس مانند بيماران ايدزي، البته در سالهاي نخست شيوع آن، محدوديت دسترسي به امكانات و تجهيزات درماني را دارند. اما از سوي ديگر بيماري شاگاس برخلاف ايدز از طريق تماس جنسي منتقل نمي شود بلكه عامل انتقال آن نوعي ساس خون‌آشام است.

شبكه خبري سي ان ان نيز در اين باره گزارش داد، اين ساس، روي صورت مي نشيند و قرباني خود را نيش مي زند. همزمان با هضم خون بدن قرباني، نوعي انگل از بدن ساس خارج مي شود كه وقتي فرد خود را مي‌خاراند، انگل از طريق زخم به بدن وارد مي شود و فرد را آلوده مي‌كند. آمارها نشان مي‌دهد كه اين بيماري هر سال حداقل جان 20 هزار نفر را مي گيرد.    


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط aghi
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 146
بازدید ماه : 1120
بازدید کل : 46228
تعداد مطالب : 369
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1